我只是无聊在发些东西

Perfect Story - Idina Menzel

《Perfect Story》——Idina Menzel

Jack and Jill went up the hill
杰克和吉尔登上了山坡
A bucket full of dreams
简陋的木筐里,是美好的梦想
When the morning came
当那晨光破晓
They carved their names into the cherry tree
他们满怀期待,在樱桃树上刻下了永恒
But the hill was built on quicksand
忽然间,泥石流如猛虎般涌来
And it all came tumblin' down
无论是娇柔的花儿,还是坚硬的巨石,都埋没于洪流之中

So they held onto the only thing they couldn't live without
在这恐怖的灾难中,他们将生命之火送向天空
And here you are the best of us
此刻,我们将所有的希望寄托于你
With a bigger heart than the rest of us
愿你那颗坚强的心,能够慰抚安息者入眠
I'm so sorry
在无数个寂寥无人的夜里,我为你送去那份迟来的歉意
I couldn't give you the perfect story
岁月沧桑,我再也无法缔造完美的故事
A textbook happy ending
在那鲜花簇拥的美好结局
Where nobody here gets hurt
圣洁的光芒将会庇佑弱者
But don't you worry
事已至此,请放下心中的担忧
Your daddy and your mommy
你的父母正安康幸福
May be a little broken
也许,天衣无缝的流年也会有破碎的一隅
But not our love for you
但我们的崇高的爱从未终结
Oh our love for you
是的,那纯真的爱
Can move the earth
能够击破那冷如坚冰的巨山
Ooh ooh ooh
Ooh ooh ooh
When London bridge came falling down
迷雾中,伦敦大桥毫无征兆地塌
I saw you through the flames
在无尽的火焰中,你那深情的双眸闪着光辉
And for a second I convinced myself, it's better if I stay
在那么一瞬间,我是多么希望,流年能停下那匆匆的步伐
But what would you have thought of love
假若,那熊熊燃烧的生命之火映入你眼帘
If you had watched us burn
爱的意义,必将烙印在心中
Would you grow up and think a bridge on fire is what you deserve?
当时光飞逝,你会认为那场灾难能够带走痛苦吗?
And here you are the best of us
此刻,我们将所有的希望寄托于你
With a bigger heart than the rest of us
愿你那坚强之心,能够慰抚安息者入眠
I'm so sorry
在无数个寂寥无人的夜里,我为你送去那份迟来的歉意
I couldn't give you the perfect story
岁月沧桑,我再也无法缔造完美的故事
A textbook happy ending
在那鲜花簇拥的美好结局
Where nobody here gets hurt
圣洁的光芒将会庇佑弱者
But don't you worry
事已至此,请放下心中的担忧
Your daddy and your mommy
你的父母正安康幸福
May be a little broken
也许,天衣无缝的流年也会有破碎的一隅
But not our love for you
但我们的崇高的爱从未终结
Oh our love for you
是的,那纯真的爱
Can move the earth
能够击破那冷如坚冰的巨山
Oh the earth
千山万水皆无法阻挡我们的相遇
And I never had to wonder
如今,我不再无尽地思念
I don't regret what we've been through
我不再为我虚度的光阴而悲痛
Don't have to look no further
我收起了那颗向往远方的心
The answer's here it's you
若时光永恒,我愿与你相伴

评论
热度(6)
©浮木 | Powered by LOFTER
返回顶部