我只是无聊在发些东西

When Your Feet Don't Touch The Ground - Ellie Goulding

《When Your Feet Don't Touch The Ground》——Ellie Goulding

When did life become so complicated
何时生活变的如此复杂
Years of too much thought and time I wasted
这些年太多的思索去展望
And in each line upon my face
如今皱纹已攀上了我的脸庞
Is proof I fought and lived another day
证明着我的奋斗和每一天的迷茫
When did life become this place of madness
何时生活变的如此疯狂
Drifting on an empty sea of waves and sadness
像是在海上漂泊遭遇的与悲伤协同翻涌的巨浪

I believe I'm in control
我坚信自己还把握着方向
And dream it wasn't all my fault
仍怀着我没有失败的幻想

When you feet don't touch the ground
当你不再踏入地表
When your voice won't make a sound
当你内心的呐喊不再有一丝回响
Here it's safe in this place above the clouds
在这云层之上仍有安全的地方
When your feet don't touch the earth
当你不再踏入故乡
You can't feel the fates that hurt
你将不会感受到注定的痛苦与失望
And you're free there's no need to come down
你会体验自由而不再有沉沦的欲望
When your feet don't touch the ground
当你不再踏入梦幻岛

Everyday just feels a little longer
感觉每日流逝的时间都如此漫长
Why am I the only one not getting stronger
为何唯有我无法坚强
Running round pretending life's a play
奔波的生活像游戏一样
It doesn't make the darkness go away
即便如此也无法将阴霾驱散掉
I may be young but I can still remember
或许我还年轻,却仍然记得
Feeling full of joy, crying tears of laughter
曾经充满着欢笑,曾经体会过泪光
Now all my tears are all cried out
现在我的眼泪已经流尽到
Make believe but count me out
即便去相信, 也因现实而被击倒

'Cause my feet are on the ground
因为我站在地表
And the inner voice I've found
找到了内心呼喊的音调
Tells the truth there's no use If your head's in the clouds
真言相告,如果你的思绪被云雾所蒙蔽将无用知道
With my feet on solid earth
当我踏入故乡
I can face the fates that hurt
我可以去面对注定的痛苦与悲伤
And in time I'll be fine I'll come round
在那时我会安然无恙,周而复始

I was once like you
我曾像你一样
Life was a maze
生活就像迷宫的迷茫
I couldn't find my way
我无法找到出入的方向
But what I say is true
但我所说得信仰皆为真
You will be amazed
你会为此而惊讶
Make believe and you Will find out that it's time
相信你所寻找到适时的真相

When you feet don't touch the ground
当你不再做回自我
When your voice won't make a sound
当你内心的呐喊不再有一丝回响
Here it's safe in this place above the clouds
在这云层之上仍有安全的地方
When your feet don't touch the earth
当你不再踏入故乡
You can't feel the fates that hurt
你将不会感受到注定的痛苦与失望
And you're free There's no need to come down
你会体验自由而不再有沉沦的欲望
When your feet don't touch the ground
当你不再脚踏实地的做回自我

评论
热度(10)
©浮木 | Powered by LOFTER
返回顶部