我只是无聊在发些东西

The Passenger - Siouxsie & The Banshees

《我,花样女王》这片是真他妈的好看!就是17年版本的《西西里的美丽传说》!开始以为这就是一般艰苦努力,遇到挫折,最终克服苦难,尽最大努力,成功与不成功都完美结束的体育励志片,但不是,该片介绍美国花样滑冰运动员谭雅的经历,黑色幽默,表达人性和社会,当影片最后背景音乐放着 “Dream aLittle Dream of Me ”,画面却异常地扭曲和暴力的时候,你会深深探一口气“他们渴望有崇拜的对像,也需要有唾弃的目标,只要得来容易就好,但什么是容易的?酸民老是说“谭雅说实话啦”,“说真相”,这个病态社会压根不存在实话,每个人都有自己的版本,生活本来就是想怎样就怎样,这就是我的一身,这就是他妈的真相!”

最近看的片都比较“黑”,但回顾17年的电影,最喜欢也就是《我,花样女王》和《毗邻而居》了。

I am the passenger and I ride and I ride
我是个乘客,我坐车兜风啊兜风
I ride through the city's backsides
我穿过这个城市的阴暗角落
I see the stars come out of the sky
我看见星星探头点亮夜空
yeah the bright and hollow sky
对,就是那个明亮却空洞的夜空
you know it looks so good tonight
你晓得,今晚夜色真美

I am the passenger
我是个乘客
I stay under glass
我呆在挡风板后面
I look through my window so bright
透过车窗,一切都是那么明亮
I see the stars come out tonight
我看见星星探头点亮星空
I see the bright and hollow sky
我看见明亮却空洞的夜空
over the city's ripped backsides
笼罩着这城市撕裂的阴暗角落
and everything looks good tonight
今晚夜色真美
singing la la la la lalalala
唱着 啦 啦 啦 啦啦啦啦
la la la la lalalala la la la la lalalala la la la
啦 啦 啦 啦啦啦啦 啦 啦 啦 啦啦啦啦 啦 啦 啦
get into the car
上车吧
we'll be the passenger
我们做乘客
we'll ride through the city tonight
我们今夜将穿行整个城市
we'll see the city's ripped backside
我们会看到这个城市的撕裂的阴暗角落
we'll see the bright and hollow sky
我们会看到那明亮却空洞的天空
we'll see the stars that shine so bright
我们会看到星星,星星,亮晶晶
stars made for us tonight
今夜星星是属于我们的
oh the passenger
哦,乘客啊
oh how he rides
哦,看他兜风
oh the passenger
哦,乘客啊
he rides and he rides
他兜风来兜风去
he looks through his window
他对着车窗凝视
what does he see?
他看见了什么?
he sees the bright and hollow sky
他看见那明亮却空洞的天空
he sees the stars come out tonight
他看见今晚的星星初升了
he sees the city's ripped backsides
他看见这个城市撕裂的应按角落
he sees the winding ocean drive
他看见了蜿蜒的海边公路
and everything was made for you and me
还有,这一切都为你我两人准备的
all of it was made for you and me
所有这一切
'cause it just belongs to you and me
因为这一切本就属于你我
so let's take a ride
来,我们去兜风吧
and see what's mine
去看看我有什么
singing la la la la lalalala
唱着 啦 啦 啦 啦啦啦啦
la la la la lalalala
啦 啦 啦 啦啦啦啦 啦 啦 啦
la la la la lalalala la la la
啦 啦 啦 啦啦啦啦 啦 啦 啦
oh the passenger
哦,乘客啊,
he rides and he rides
他不停地兜风
he sees things from under glass
他呆在挡风玻璃后面看着
he looks through his window side
他透过车窗看着
he sees the things he knows are his
他看见了他知道是属于他的东西
he sees the bright and hollow sky
他看见了那明亮却空洞的夜空
he sees the city sleep at night
他看着整座城市沉沉睡去
he sees the stars are out tonight
他看到今晚星空璀璨
and all of it is yours and mine
而这一切都是你我的
and all of it is yours and mine
而这一切都是属于你我的
so let's ride and ride
所以,来,让我们不停地兜风吧
singing la la la la lalalala
唱着 啦 啦 啦 啦啦啦啦
la la la la lalalala
啦 啦 啦 啦啦啦啦
la la la la lalalala la la la
啦 啦 啦 啦啦啦啦 啦 啦 啦

评论(2)
热度(14)
©浮木 | Powered by LOFTER
返回顶部