我只是无聊在发些东西

And So It Goes (LP Version) - Roberta Flack

《And So It Goes》——Roberta Flack

秋意正浓,又听这旧歌了。 Roberta Flack应该是70年代最红的女歌手之一了,虽然后期曲风更多是pop,但她确是学院实力派的爵士歌手,如听一下她第一张大碟《First Take》就知晓了。 

We ran into her just by chance;
我们只是偶然遇见她
I saw it in a single glance
我一眼就看出
My oldest friend'
我认识最久的老朋友
Your new romance
你新的浪漫
Must I remember?
我一定记得

You couldn't run;
你不能逃避
She couldn't hide
她无法躺闪
She dropped her eyes'
她低下眼睛
You turned aside
你转向一旁
You didn't want to hurt my pride'
你不想伤害我的自尊
But you knew that...
但你知道

Love is a Rush of Wild Wind;
爱像一阵狂风
The Scent of a Summer Rose
像夏日里玫瑰的芬芳
A whistle blowing on a distant track
像远方小径飘来的口哨
and when it goes' it goes
随风而去

I know that tale I've heard it told
我知道我听过了它告诉我的故事
How bruises reach down to the soul
伤痛如何到达心灵深处
A love once warm' turns icy cold
曾经热烈的爱变得冰冷
And I know that
但你知道

Love is a Rush of Wild Wind;
爱像一阵狂风
The Scent of a Sumemr Rose
像夏日里玫瑰的芬芳
A whistle blowing on a distant track
像远方小径飘来的口哨
and when it goes' it goes
随风而去

Take your heart where it longs to be
把你的心带往渴望的地方
I won't bind you to a memory
我不会约束你的回忆
I know if I wait'
我知道如果我等待
it will happen to me oh ho"
我又会怎样,哦,哦

Love is a Rush of Wild Wind;
爱像一阵狂风
The Scent of a Summer Rose
像夏日里玫瑰的芬芳
A whistle blowing on a distant track
像远方小径飘来的口哨
and when it goes' it goes
随风而去

Love is a Rush of Wild Wind;
爱像一阵狂风
The Scent of a Summer Rose
像夏日里玫瑰的芬芳
A whistle blowing on a distant track
像远方小径飘来的口哨
and when it goes' it goes
随风而去

Love is a Rush of Wild Wind;
爱像一阵狂风
The Scent of a Sumemr Rose
像夏日里玫瑰的芬芳
A whistle blowing on a distant track
像远方小径飘来的口哨
and when it goes' it goes
随它去吧

评论(1)
热度(11)
©浮木 | Powered by LOFTER
返回顶部